2022-02-28 10:54Press release

Logent Group på stark frammarsch i Danmark och förvärvar sitt andra danska tullbolag

Logent Group förvärvade den 31/1 2022 Niels Bonde Spedition ApS som är en tullaktör i norra Danmark med kontor i Hirtshals. Med detta förvärv stärker Logent sitt erbjudande inom tull och stärker sin position som ett av Nordens ledande tullbolag med kontor i Örje, Svinesund, Göteborg, Århus, Padborg och nu även Hirsthals.

CEO Niels Bonde får ansvar för Logents tullverksamhet i Danmark och rapporterar till Business Area President Customs, Henrik Hansson.

Jag glädjer mig att vi med detta uppköp kan ta en position i norra Danmark och samtidigt erhåller en stark ny kompetens inom Tull. Jag ser nu att Logent, som komplement till vårt nuvarande erbjudande, även kan erbjuda lokal närhet i Hirtshals som är en viktig knutpunkt mot Norge, Storbritannien och Island, säger Mats Steen, CEO Logent Group.

Jag är väldigt glad att gemensamt stärka vår förmåga och fortsätta att utveckla vårt marknadserbjudande och ser fram emot fortsatt tillväxtresa tillsammans med vår nya ägare Logent Group, säger Niels Bonde, ägare.

Logent är en heltäckande logistikpartner med nordisk bas och med globala nätverk. Vi har ett brett serviceutbud och skapar värde till våra kunder genom garanterade kostnads- och kvalitetsförbättringar. Våra tjänster omfattar Logistiktjänster (lager, tull och 4PL), Hamn och Kombiterminaler, Bemanning och Rekrytering samt Konsulttjänster. Detta gör att Logent från starten 2006 har vuxit till en omsättning på ca 1.8 mdr SEK och sysselsätter ca 3 000 personer. www.logent.se