2020-10-01 15:16Press release

Logents site för HelloFresh i Bjuv växer och passerar 150 medarbetare

HelloFresh är världens största bolag inom matkassar. Bolaget har gått starkt på börsen under coronapandemin och värderas till 68 miljarder kronor. Även i Sverige är tillväxten stark och Logent har nu över 150 medarbetare i Findus sedan tidigare nedlagda lokaler i Bjuv.

Vi startade verksamheten för precis ett år sedan och det har varit en fantastisk resa tillsammans med HelloFresh. Samarbetet med HelloFresh präglas av öppenhet, partnerskap och framåtanda. Vi krigar gemensamt för att hela tiden öka kapacitet och produktivitet för att möta kundernas efterfrågan, säger Eric Sandgren, Vice President Business Development Logent Group.

Det har varit en hektisk period med många nya personer på plats och mycket fokus på upplärning under stark tillväxt. En nyckelfaktor är att vi är ett härligt team som har roligt tillsammans. En nyckelfaktor till att kunna få in så många nya personer på kort tid är vårt goda samarbete med vårt egna Bemanning och rekryteringsbolag, säger Jesper Engdahl, sitechef för Logents verksamhet i Bjuv. Jesper började som sitechef i april och på mindre än sex månader ökat både antalet anställda och antalet levererade lådor per vecka kraftigt.

Jesper Engdahl, Sitechef Logent Bjuv

Verksamheten har bara varit igång på lagret i ett år och med den fantastiska utvecklingen där Logent på kort tid har satt produktivitet och kvalitetsnivåerna i linje med de högt ställda förväntningarna. Trots höga produktivitetsnivåer så behöver vi redan större kapacitet och lagret håller nu på att byggas ut. Vi ser fram emot fortsatt tillväxt. ”Vårt mål är att bli marknadsledare om en inte alltför avlägsen framtid” säger Kristian Hald, VD för HelloFresh i Norden.

Även kommunen ser positivt på att HelloFresh och Logents verksamhet i Bjuv utvecklas i rasande takt. Vi har flera olika pågående initiativ för att medverka till att trygga fortsatt utveckling och kompetensförsörjning, där vi ser fram emot tillväxten på arbetstillfällen säger Bengt Fellbe, Näringslivssamordnare i Bjuvs kommun

Vill du ansöka eller veta mer om alla våra spännande tjänster hos Logent? Besök www.logent.se och klicka dig in på Lediga tjänster under Karriär. Vi ser fram emot din ansökan.

Läs mer om HelloFresh på www.hellofresh.se. Mer smak. Helt enkelt.

Länk till artikel om HelloFresh i Dagens Industri 2020-09-14:  https://digital.di.se/artikel/tyska-jatten-gar-som-taget-pa-borsen-vaxer-i-sverige?loggedin=true

HelloFresh är världens största matkasseföretag och bedriver verksamhet i USA, Storbritannien, Tyskland, Nederländerna, Belgien, Luxemburg, Australien, Österrike, Schweiz, Canada, Nya Zeeland och Sverige. HelloFresh levererade 69 miljoner måltider till 2,6 miljoner aktiva kunder runt om i världen under Q3 2019 (1:a juli – 30:e september). HelloFresh grundades i Berlin i november 2011 och noterades på Frankfurtbörsen i november 2017. HelloFresh har kontor i New York, Berlin, London, Amsterdam, Zürich, Sydney, Toronto, Auckland, Paris och Köpenhamn.

Eric Sandgren, Vice President Business Development Logent Group på

mobil 070-724 93 17 eller e-mail: eric.sandgren@logent.se